Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

New computer - můj nový počítač

Poslední počítač, který jsem si postavil, ještě když jsem byl doma, byl pecka. Bylo to v roce 2008 a dodnes ho mám doma. Musel jsem ho nechat doma, vážil totiž přes dvacet kilo a byl obrovskej.

Musel jsem ho nechat doma, vážil totiž přes dvacet kilo a byl obrovskej. Nechal jsem ho doma a používá ho máma na skypování. V roce 2011 jsem se přestěhoval do LA a vzal jsem si sebou jen notebook SONY vaio z roku 2003. Tenhle držák, tenhle starej pes byl pořád dobrej. Na něm jsem tady přežil až doteď. Jen poslední dobou už nějak nemohl. Nevím, jestli časem všechny ty aplikace a programy to nezabrzděj anebo odešel větráček a tím, jak nestačil chladit procák, tak to běželo všechno zpomaleně. Taky jsem si přivezl hard disky, které se postupem času plnily, až to došlo do stádia, kdy jsem začal mít nouzi o místo pro data.

Nastal tedy čas, že jsem si musel pořídit nový stolní počítač. Pojďme se tedy společně podívat, co jsem si tady postavil a za kolik. Předně uvedu, že Karen si před dvěma lety pořídila Apple Macbook Pro, ten tenkej. Tenkrát stál cca $1600.

Moje anabáze začala postupně a trvalo mi defacto půl roku, než byl poč kompletní. Vše začalo, když jsem v listopadu minulého roku zakoupil myš a držák na dva monitory. (tady jsou odkazy):

http://flash.newegg.com/product/9SIA3BG14X7420

http://flash.newegg.com/product/9SIA26C0T64236

Za moc to nebylo, ale byly ve slevě a já tedy začal pomalu, ale jistě kupovat komponenty. Pak jsem požádal Santu nebo Dědu Mráze, to máte fuk a ten mi pod stromek nadělil zdroj: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817182350

Mezitím jsem zakoupil case, ale nedali mi rebate (vrátili pár peněz z prodeje) a tak jsem se na ně vykašlal a vrátil jsem jim to. Mimochodem tento kus jsem zakoupil v „obchodě s duší“ (Psal o něm v tomto článku: http://tomaskohoutek.blog.idnes.cz/c/324606/Frys-Eletronic-obchod-s-dusi.html

Trvalo dlouhých pět měsíců, než jsem mohl nakoupit další komponenty. Trvalo to dlouho a bylo to z důvodu, že jsem se musel nejprve tzv. „opeřit“. M2l jsem tou dobou už nějaké svoje klienty a tak jsem si začal pomalu vydělávat bokem.

V květnu jsem tedy přistoupil k velkým nákupům. Nejprve monitor. Ten byl pecka 29“ super wide: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16824025038

Pak přišla na řadu základní deska a nový case:

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813130796&cm_re=MSI_X99S_SLI_PLUS_LGA_2011-v3-_-13-130-796-_-Product

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16811146104&cm_re=NZXT_H630_CA-H630F-M1-_-11-146-104-_-Product

 

Ten case je asi to nejlepší, co jsem zakoupil. Černej, celej kovovej, váží tady zase zhruba 15 kilo samotnej, prázdnej. Tady už se zastavíme nad tím, jakej počítač jsem chtěl. Chtěl jsem něco, co vydrží pár let a nebudu to musel upgradovat. Tudíž jsem si řekl, že si pořídím desku na nejnovější paměti DD4. S tím jsem se ale dostal do křížku na výběr procáku. V té době tolik desek podporující DD4 nebylo a tu co jsem koupil měla patici na procák od Intelu na šestijádro. Od začátku jsem chtěl Intel a to rovnou i7 a výběrem desky jsem musel jít do toho šestijádra. Tudíž procák byl Intel Core i7-5820K Haswell-E 6-Core 3.3GHz: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16819117402

Má menší frekvenci, nežli čtyřjádra a je dražší. Pro moje aplikace bude zatím nevyužitej, ale několik let alespoň vydrží a časem bude třeba využitej. S nákupem procesoru jsem šel i do větráku Noctua. Měl jsem s ním zkušenost už z mého předchozího počítače a jelikož tato moje nová deska byla novickou na trhu, vodní chlazení v době, kdy jsem to pořizoval moc na výběr nebylo. Měl jsem sice menší rébus s tím, jak dostat Noctuu na procesor, (přiložené šroubky nepasovaly), ale vše jsem vyřešil a bylo to.

To byl docela drahej kup, ale stál za to. Následoval největší nákup a to byla grafika, SSD disk, ramky a klávesnice. Grafiku jsem chtěl NVIDIA. Říkal jsem si, že bych chtěl nějaký ten lepší průměr kolem šestky na český. Volba proto padla na VGA MSI GTX 970: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814127832&cm_re=VGA_MSI_GTX_970-_-14-127-832-_-Product

S paměťma to bylo jasný, chtěl jsem ty nejnovější DD4 a chtěl jsem pro začátek 16GB. Pořídil jsem tedy 2x8GB Mushkiny v červený barvě: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820226657

Jako hard disk pro systém jsem chtěl SSD disk (bez rotujících částí, v podstatě flasku s velkou rychlostí zápisu). Pořídil jsem tedy SSD 256GB Samsung: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=9SIA3FA2152823&cm_re=SSD_256GB_Samsung-_-20-147-360-_-Product

Nakonec tady byla klávesnice AIZO MGK1, která je taky pecka: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16823839022&cm_re=AIZO_MGK1_keyboard-_-23-839-022-_-Product

No a nakonec už zbývalo dokoupit jen nový hard disk, tentokrát už jen obyčejnej s rotující plotnou, DVD room a dokoupil jsem dva malé větřáčky dovnitř casu:

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822148910&cm_re=Seagate_Barracuda_2TB-_-22-148-910-_-Product

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=9SIA3SD2HH4500&cm_re=Asus_24x_DVDRW-_-9SIA3SD2HH4500-_-Product

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16835181021&cm_re=Corsair_AF120-_-35-181-021-_-Product

Celé jsem to poskládal a výsledek je bombice. Všechno šlape, jak má. Dokonce jsem i zapojil jeden starej hard disk, kterej má ještě IDE (namísto SATA). Musel jsem kvůli tomu koupit adaptér. Ale mám teď momentálně 6 hard disků.

Největší radost mám ale z toho case, ten počekujte. Pokud ho budou mít v Alze, bejt váma, tak neváhám a zakupuju. Pecka, černej hliník s precizním polstrováním, odnímatelnými bočními panely. Místo na 8 hard disků, knoflíkem si rozsvítíte vzadu ledku na konektory, nepotřebujete nářadí. Není to takovej ten preplácanej plastovej verk, co má design úplně na blití.

Všechno mi ladí do barev. Černá a červená. Case má všude vychytávky na vedení všech kabelů, centrální port na napájení všech větráků, porty na SSD disky. Zkrátka petelice. Včele doporučuju. Jen doufám, že se nezaseknete s tím, jak dát zdroj a větrák procesoru. Z nebe jsem nespadl a tápal jsem, jakým směrem mají větráky foukat. Jestli nasávají dovnitř anebo vyfukují ven. Schválně, víte to? J

Ta klávesnice taky hraje do barev černé a červené. Má navíc podsvícené klávesy ledkami. Pořádné, tlusté kabely, zrovna tak myš.

No a konečné vyúčtování? Tady je:

38.14
21.79
108.98
331.98
161.13
186.38
425.08
9.79
85.55
359.68
141.68
185.28
81.73
109
26.16
37.06
16.35
8.72
10
8.23
TOTAL:$2352.77

Na naše něco kolem padesát pět talířů. Nevím, jestli to je moc nebo málo.

Ten poč je ale v pořádku, zvládne nejnovější hry bez problému a na tu mojí kancelářskou práci je až moc rychlej. Ale nemohl jsem se dočkat, protože ten Soňák už vážně nestíhal. Tam jsem dal nějaký příkaza čekal jsem taky pár minut. Tady je to otázka ani ne vteřiny, prostě hned. Mám tam legálně Windows 10 a spokojenej.

 

PS. Držák na dva monitory jsem zatím neosadil. Nemám druhej monitor, to za prvé a za druhé se budeme zase stěhovat a tak jsem to zatím nechal na originál stojanu. Na té 29“ se ale v excelu a wordu pracuje úplně perfektně.

Autor: Tomáš Kohoutek | pondělí 10.8.2015 0:49 | karma článku: 8,84 | přečteno: 407x
  • Další články autora

Tomáš Kohoutek

Zavítal jsem do JPL v Pasadeně.

Dnes se spolu podíváme do výzkumného ústavu, nebo laboratoře chcete-li, proudového pohonu ve městě La Canada Flintridge, poblíž Pasadeny v Kalifornii v USA se zabývá vývojem pohonných jednotek pro sondy a letouny „Národního úřadu

19.9.2016 v 22:48 | Karma: 15,21 | Přečteno: 424x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kohoutek

Americká Matějská pouť v San Diegu

Dnes se spolu podíváme do San Diega, resp. na úplný sever San Diega, Del Mar, kde hned na dálnici č. 5, spojující Los Angeles a San Diego se každý rok v červnu koná tzv. San Diego County Fair.

12.7.2016 v 0:57 | Karma: 18,45 | Přečteno: 589x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kohoutek

Otevřený dopis adventureovi-Pavlu Klegovi

Dlouho jsem nic nenapsal a tak to tentokrát bude jen psaní bez obrázků a to přímo jednomu člověku. Asi ho mnozí z vás znáte. Jmenuje se Pavel Klega.

9.7.2016 v 2:29 | Karma: 26,42 | Přečteno: 3371x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kohoutek

Harry Potter v Universal Studiích se brzy otevře

Vím, psal jsem o tom v roce 2013, ale musím se k tomu ještě jednou vrátit. Předně se chci omluvit za dlouhý výpadek mých blogů, ale nějak mne poslední dobou opustila psací múza.

4.4.2016 v 1:31 | Karma: 15,27 | Přečteno: 902x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kohoutek

Whole Foods - vysavač na peníze

Pojďme se dnes spolu podívat na jeden řetězec s potravinami tady v usa. Je drahý, je skvostný a jmenuje se Whole Foods.

22.11.2015 v 1:33 | Karma: 22,20 | Přečteno: 2511x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  14:11

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

Muž dohnal a zaklekl zloděje. Strach jsem neměl, jsem takto nastavený, říká

24. dubna 2024  14:08

Zrovna se autem vracel domů, když na brněnské tramvajové zastávce spatřil starší paní, jak se...

KOMENTÁŘ: Kdo zabil penzijní reformu? Svůj díl nesou vláda i opozice

24. dubna 2024

Premium Ani po dvaceti letech diskusí se nedočkáme konsenzuálně přijaté reformy penzí, ale jen...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1481x
Los Angeles a nejen to pohledem stavaře a člověka co hledá...

Seznam rubrik