Whole Foods - vysavač na peníze

22. 11. 2015 1:33:17
Pojďme se dnes spolu podívat na jeden řetězec s potravinami tady v usa. Je drahý, je skvostný a jmenuje se Whole Foods.

Kdyby bylo asi něco, v čem ty státy nikdy nedoženeme a zřejmě asi celá Evropa, tak je to tady v usa prachobyčejnej krám s potravinama. Dodnes si vzpomínám, jak to u nás vypadalo za bolševika, za toho hlubokýho totalismu, kdy byly regály sice plný (teda jen někdy), ale přitom to byla jedna konzerva, která jej zcela zaplňovala. Pamatujete Ženu za pultem? Tak přesně o tom mluvím.

Já se tady nebudu chvástat, jak super to tady mají, protože nemají, ale o tom až za chvíli. Nejdříve se pojďme tedy podívat na to, jak taková Whole Foods vypadá, ať máte taky o tom, o čem mluvím obrázek.

Nejdříve klikněte tady na ten odkaz: https://www.google.com/search?q=whole+foods&biw=2560&bih=971&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiH8LKYvqPJAhVPNIgKHZ1pAGgQ_AUIBygC

Ale dále už na obrázky neklikejte, jen nasajte tu atmosféru, mrkněte na ty fotky jen tak z dálky a jdeme si povídat dál. Vězte, že Whole Foods je jeden z nejdražších a nejkvalitnějších řetězců s potravinami po celém usa. Je to taky bez pochyby největší vysavač vaší portmonky. Už jen z těch obrázků vám musí být jasno, že jste se dostali jaksi do ráje. Řetězec si zakládá na tom, že prodává jen to nejkvalitnější zboží. Vesměs Organic nebo pomálu obyč, ale v žádném případě GMO. To v tomhle krámě nehledejte. Zakladatel to otevřel v roce 1980 a dnes má brus jako svině. Má to ale čistě pragmaticky pošéfovaný. Staví obchody jen v oblastech, kde maj lidi prachy. Takže v takových čtvrtích, kde žijou lidi od vejplaty k vejplatě ho nehledejte. Když si v google mapách zadáte Whole Foods třeba v takovým Los Angeles, úplně to vás vyplivne lokace, kde žijou lidi, co maj dukáty. Prostě proč by to majitel stavěl třeba v takovým South Los Angeles, kde jsou ghetta a lidi by to spíše vyrabovali, nežli by tam šli nakupovat. To by bylo spíše jako podat čertovi prst a on vám ukousne celou ruku.

Hele a teď mě neberte za nějakého bohatýra, když se přiznám, že tam vesměs nakupujeme denní potraviny, ale já prostě musím. Já prostě do sebe nemůžu cpát všechny ty jedy, který tady jinak do lidí pumpujou ve velkým. A hned vám ukážu příklad a vysvětlím.

Pojďme se ale vrátit o nějaký ten pátek zpátky, když jsem přijel do améry. Když jsem vešel do obyčejného krámu s potravinami (tenkrát jsem o nějakém Whole Foods neměl ani ánunk), i tam jsem si připadal, jak v ráji. Našinec, když tam vleze poprvé, musí čumět. I takový podělaný Ralph ́s, nebo Von ́s, nebo Pavilion ́s...to je trojka takových těch středně dobrých krámů, jsou oproti obchodům v Čechách jako nebe a dudy. Připadal jsem si fakt jak v ráji do doby, než jsem z toho snu procitnul. Stačilo mi se podívat na všechny ty labely a všimnout si všech těch chemikálií, co jednotlivé potraviny obsahují.

Podívejme se na jeden příklad, který bude hovořit za vše. Nedávno jsem nutně potřeboval zakysanou smetanu. Protože WHole Foods je od nás daleko (holt nebydlíme zrovna v bohaté čtvrti), tak jsem zaskočil do blízkého Trader Joe ́s. To je řetězec vlastněný německým podnikatelem Theo Albrechtem, také majitelem známého řetězce Aldi. A teď, měli 5 druhů smetany. 4 obyčejné a 1 organic. Podívejte, co všechno za chemikálie všechny ty 4 obsahovaly.

Koukám na to a jako čistej lajk, jak slovo bóží bych si tipnul, že ve smetaně by měla být jediná ingredience...mléko. A mrkněte na to...13 různejch chemikálií. Když lidi prokouknuli, co způsobují Éčka, tak pro změnu začali používat přímé chemické názvy. Mě tam koneckonců definitivně odrazuje ten modifikovanej kukuřičnej škrob, jinými slovy E1442 zahušťovadlo. Navíc je GMO a jak víte, tak GMO plodiny jsou hrob. Jedinej ten organic měl jedinou ingredienci a to mléko. Tak jsem ho vzal...pochopitelně, a taky jako už asi tušíte, byl o dollar dražší, než tyto obyčejné. Tady mi to taky není zcela jasné, jak to, že produkt s jednou ingrediencí je dražší, nežli produkt se 13. Asi mléko stojí víc, nežli všechny ty chemikálie a protože ty smetany s těma chemikáliemi obsahují třeba jen 70% mléka a zbytek jsou nadopované právě těmi levnějšími sračkami, tak je to levnější anebo celé ten business jménem „organic“ a dražší osiv, zalévaní, nepoužívání pesticidů, menší výnosy atd.... Je mi to jedno. Co mi ale není jedno je, co si nacpu do cemru a vím, že ty chemikálie to nebudou. Já chci to, co pro mě příroda připravila a ne nějakou „doctored“ smetanu.

Abych nezapomněl, všech těch 5 smetan bylo 0% tuku anebo nízkotučných. Proboha Ameriko proč mi to děláš?!? Já vím proč. Celá Amerika je na dietě a co se týká mléčných výrobků, horko těžko naleznete plnotučné výrobky. Všichni tady ujíždějí na tomhle 0% fat a low fat. Nejsem expert, ale asi se tam ten škrob přidává, páč je to zahušťovadlo a bez toho by ta 0% tuku smetana byla jak voda. Takže na jednu stranu lidi chtějí beztukové výrobky a kupní síla je taková, že se tomu výroba přizpůsobí. Na druhou stranu ale pak do sebe lidi cpou tyhle sračky...je to začarovanej kruh. Nicméně já prostě chci přírodu (vy všichni byste ji chtít taky měli) a proto jsem ochoten za to zaplatit nějakej ten dukát navíc.

A tak se teď vraťme k tomu, co jsem nakousnul. Jak jsem si z kraje připadal, jako v Jiříkově vidění, tak jsem z něho hodně rychle vystřízlivěl a přestal chodit nakupovat do těchto krámů. Tak jsem se v podstatě dostal k tomu, že i Whole Foods vysává šrajtofli.

Když jdete a něco z regálu vezmete, do minuty už je zející mezera v regálu opět vyplněná, doplněná, aby to vypadalo, že mají plné regály. Je to úplně na palici a úplně mimo mísu. Prostě kdo to kdy nezažil na vlastní oči, neuvěří. Ten majitel má ty zaměstnance tak vycepované, že se nestačíte divit. Schválně jsem posunul jednu řadu džusů dozadu do regálu, ale to vypadalo, že si je někdo koupil. Vrátím se tam za pár minut a díra byla pryč, regál byl doplněn...úplně na palici!!!

Nechybí ani drogerie. V každém jejich obchodě je pekařství, stánek s deli, salátový a jídelní bar s teplými jídly, čerstvé maso, ryby, ovoce, zelenina, káves atd. Některé jsou malé, ale některé jsou fakt obří. Třeba jeden v Pasadeně má dvě patra a zabírá celý blok..to je pak už vejška.

Tenhle je třeba ve West Hollywoodu, centru gayu a lesbiček. Mám to tady rád, čistá čtvrť v centru dění, všude kousek a spousta restaurací. Je poznat, že tady mají lidi prachy a že to tady žije.

Čas od času se tady na ulici Santa Monica Blvd dějou věci. Celou ji zavřou a je tady průvod.

Je to tak, veškerá cola v usa obsahuje místo cukru modifikovaný z kukuřice, nedej bože „high fructose corn syrup“. Ani by mi třeba tak nevadila jeho chuť, ale všechna kukuřice tady v usa pochází od Monsanta a je GMO a já se tyhle srágory rozhodnul ignorovat. (alespoň pokud to mohu sám ovlivnit). Proto jsem od prvního dne, co jsem sem přijel, přestal pít colu nebo cokoli s bublinkama. (pokud budete mít i tak nutkání a tu colu musíte bezpodmínečně mít, kupte si v usa tu mexickou ve skle. Ta obsahuje obyčejný cukr, namísto toho z kukuřice. Je to alespoň menší zlo.)

Přestal jsem chodit na hnusotu do Mekáče, Burger Kingu a podobných fast foodů a vůbec mi to nechybí. Naopak si říkám, jak jsem to do sebe mohl cpát každý den. Nechci to nikomu vnucovat, ale jíst v Mekáči není zrovna to košer, co se týká zdraví.

No a pak když třeba vylezete ven, narazíte na nějakého takového krasavce.

Nakonec si to shrneme. Jedeme do Whole Foods každý týden a nákup neleze pod $100. Ano mohli bychom jezdit do nějakého noname mexického krámu za hubičku, ale kvalita potravin hodně klesá, je to pěknej hrob.

Nebo zajít do 99centovýho krámu a připadal bych si, jak za bolševika za hlubokýho totalismu. Mrkněte sami: https://www.google.com/search?q=99cent+store&biw=2560&bih=971&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjVvP6F1aPJAhWSoogKHSFqCVsQ_AUIBygC

Z toho jsem ale úplně nejvíc na palici. Tak my se toho bolševika zbavili, krámy začínají vypadat k světu, kráčíme ve šlépějích západních obchodů a jejich vzhledu a podívejte na 99 cent store tady v usa. Does it ring any bells? To je panečku rozdíl, co? A kdybyste to viděli na vlastní oči, špinavé ošuntělé výlohy, ve kterých je jedno a to samé, šílené barvy.

No nic, mějte se fajn a za týden další článek.

Autor: Tomáš Kohoutek | neděle 22.11.2015 1:33 | karma článku: 22.20 | přečteno: 2511x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 26.27 | Přečteno: 463 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.40 | Přečteno: 298 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 519 | Diskuse
Počet článků 71 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1481
Los Angeles a nejen to pohledem stavaře a člověka co hledá...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...